Thursday 23 February 2012

Yahya Sulong Masuk ICU

Yahya

Tarikh: 22 Februari 2012




Pelakon veteran, Datuk Yahya Sulong,84, telah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Ampang selepas terjatuh di bilik air, Isnin lalu.

Menurut isterinya Datin Alisah Ali,65, kejadian tersebut berlaku ketika Yahya hendak buang air besar di bilik air rumah mereka di Bandar Baru Sentul dekat sini tetapi atas sebab-sebab keuzuran, Yahya dipercayai telah tergelincir.

“Kira-kira 10 minit saya dapati dia senyap saja dalam bilik air, saya pun buka pintu. Saya lihat dia terjatuh dalam keadaan berlumuran najis. Saya pun minta bantuan anak saya untuk panggil ambulan,” katanya kepada sebuah akhbar online.

Sebelum ini, Yahya sudah sering kali keluar masuk hospital untuk mendapatkan rawatan penyakit asma dan paru-paru yang dijangkiti kuman tetapi dalam kejadian yang berlaku dua hari lalu itu, keadaannya agak serius.

MH Online mendoakan agar kesihatan Datuk Yahya Sulong bertambah baik dan terus mewarnai industri seni tanah air.

Sumber : MH Online

No comments:

Post a Comment