Friday 27 September 2013

DAP BOIKOT PERNIAGAAN MELAYU





Org Melayu tidak dibenarkan oleh org cina supaya dapat pegang apa apa perniagaan diMalaysia!

Nga Kor Ming DAP ha...sil pilihan Melayu Taiping, Perak telah mengumumkan di facebooknya bahawa dia bersama orang cina dan semua ahli DAP akan memboikot kesemua perniagaan orang Melayu. Nga Kor Ming yang juga pemilik bagi Oldtown White Coffee serta pemegang saham didalam 99 Speedmart memberitahu bahawa orang Melayu telah membolot perniagaan beras, gula dan sebagainya.

Jika dilihat di pada statistik ini:
1.China - Top 10 jutawan adalah orang cina
2.Singapura - Top 10 jutawan adalah orang cina
3.Hong Kong - Top 10 jutawan adalah orang cina
4.Malaysia - Top 10 jutawan 8 cina, 1 Melayu

Hanya kerana seorang Melayu duduk dalam Top 10 billionaire dikatakan Melayu membolot perniagaan di Malaysia. Nga Kor Ming DAP hasil pilihan Melayu Taiping selaku pemilik Oldtown Whitecoffee ini,mahukan Top 10 jutawan di Tanah Melayu adalah orang cina, barulah dikatakan kerajaan tak berat sebelah dan kerajaan adil.

Orang Melayu selaku tuan tanah di Tanah Melayu ini tidak seharusnya menjadi tauke beras di tanah Melayu, tidak seharusnya menjadi tauke gula di Tanah Melayu, tidak harus menjadi apa apa tauke yang lain. Tuan tanah di tanah Melayu ini seharusnya tidak boleh memegang apa-apa perniagaan, kerana jika kita mempunyai perniagaan tertentu kita akan dicop monopoli serta dicop rasis. Jika Top 10 jutawan Malaysia semua adalah cina, barulah orang Melayu tidak dipanggil monopoli atau rasis.

sumber



1 comment:

  1. What a blog posting!!! I'm speechless after reading this Article!!!!!! that article is so much amazing and helps full thanks for sharing your great information.
    Germany VPS Server Hosting

    ReplyDelete