Sunday 6 May 2012

HOT 18SX : Ciuman Ala Lesbian Dua Artis



Ciuman mulut antara wanita pelakon, Vivian Lai dan Kate Pang telah mencetuskan kekecohan di kalangan rakyat Singapura.

Pelakon dan hos, Lai, 36, mencium pelakon Kate Pang, 29, pada bahagian bibir untuk satu saat apabila dia diumumkan sebagai salah seorang Top 10 Artis Paling Popular Perempuan semasa siaran langsung Anugerah Bintang Show 2, Ahad lalu.

Akhbar harian berbahasa Cina, Lianhe Wanbao melaporkan bahawa ramai penonton yang menelefon hotline syarikat itu untuk mengatakan mereka tersinggung dengan kucupan kedua wanita berkenaan.

Mereka berkata, sesetengah wanita mungkin mendapati mencium satu sama lain sebagai ‘trend’ dan ‘bergaya’, mereka sebaliknya tidak biasa dengan keadaan itu.

Ada juga yang berkata bahawa adalah pelik untuk melihat artis perempuan yang berpakaian seksi mencium satu sama lain.

Media Development Authority (MDA) berkata, ia akan menyiasat kejadian itu untuk menentukan sama ada ia telah melanggar garis panduan kandungan bebas-ke-udara kod program TV.

Jurucakap MediaCorp memberitahu The New Paper bahawa “ciuman” berkenaan akan ditapis untuk siaran ulangan Ahad ini kerana ada penonton yang mungkin tidak selesa.

Walau bagaimanapun, Lai berkata beliau terkejut dengan reaksi penonton dan kucupan yang diberikan adalah reaksi semula jadi untuk menyatakan kegembiraan dirinya.

Wujud perbezaan pandangan di kalangan 100 orang yang ditemubual oleh The New Paper, yang bertanyakan kepada mereka apa yang mereka fikir mengenai kucupan berkenaan.

Sesetengah berkata ia adalah okay, manakala yang lain tidak bersetuju. Kumpulan remaja, dengan hampir 70 peratus menerima perbuatan itu.


Sumber : Mynewshub.my

No comments:

Post a Comment