Wednesday 2 May 2012

WAJIB BACA: Bersih 3.0 Yang GAGAL


Bersih 3.0 dilihat sebagai GAGAL.  Walaupun dapat menghimpun ribuan peserta, namun kekotoran Bersih 3.0 terus terpalit kepada penganjur dan Parti Pembangkang.  Beberapa siri menyerang kredibiliti PDRM, dilihat sebagai salah satu untuk membersih yang tidak bersih.  Serangan bertubi-tubi terhadap PDRM adalah agenda utama media-media online yang pro pembangkang sejak Bersih 3.0 lagi.

Di dalam pemerhatian PK, Malaysiakini sering memainkan isu-isu menjatuhkan kredibilti dan imej PDRM.  Pelbagai kenyataan daripada NGO dan pemimpin pembangkang dikutip dan dijadi berita-berita yang bertali arus yang menghentam PDRM dan kerajaan khusunya.  Hampir 80 peratus berita di Malaysiakini berkisar tentang Bersih 3.0 dan digambarkan kekejaman PDRM bagaikan "Israel membunuh Palestin".  Majlis Peguam dijadikan kambing hitam untuk menghentam dan mengheret PDRM dan kerajaaan ke mahkamah.

PK merumuskan, penganjur dan pembangkang dilihat begitu terdesak akibat kegagalan Bersih 3.0.  Dalam diam, mereka mengetahui bahawa insiden-insiden Bersih 3.0 menimbulkan rasa marah dan geram rakyat kepada penganjur khususnya Ambiga dan Pembangkang khusunya PKR.  Kejayaan PDRM merakamkan hampir keseluruhan gambaran sebenar insiden-insiden telah berlaku, membuka mata rakyat apakah pekung sebenar agenda jahat penganjur dan pembangkang.  Agenda Ambiga dan pembangkang sebenarnya telah memberi kelebihan kepada kerajaan BN untuk mendapatkan sokongan rakyat pada Pilihanraya yang ke 13 nanti.  

Tidak dinafikan, DAP terlalu cerdik untuk mendapat impak kotor akibat daripada Bersih 3.0.  DAP dilihat mencari jalan selamat dengan tidak bersuara waima sedikit pun bagi menghasut secara terbuka kepada peserta Bersih 3.0.  Tiada juga kenyataan-kenyataan keras selepas Bersih 3.0 daripada pemimpin DAP.  Akhirnya, yang akan tenggelam di dalam Politik Malaysia hanyalah PAS dan PKR.

Selamat Tinggal PAS dan PKR.  Anda telah dipermainkan.


No comments:

Post a Comment