Tuesday 1 May 2012

KECOH! PAS Halalkan BERSIH 4.0


PAS cuba melancarkan pula Bersih 4.0.  PAS yakin dengan sokongan rakyat kepada mereka.  Sesuatu yang mengecewakan apabila PAS sendiri menghalalkan Bersih .  Bagaimana ini boleh berlaku.  Sewajarnya, satu Parti yang mendakwa berasaskan Islam, tidak menggalakkan ahli-ahlinya untuk menimbulkan huru hara dalam negara sendiri.  PK sendiri tidak faham, bagaimana PAS boleh mengikut telunjuk Ambiga.  Sejauhmana penglibatan Ambiga di dalam PAS atau tangan-tangan ghaib Anwar di dalam PAS yang telah memainkan peranan.

PK lihat, PAS begitu bersemangat untuk meneruskan projek Bersih 4.0 sekiranya tuntutan Bersih 3.0 tidak dipenuhi.  Sewajarnya, PAS perlu bermuhasabah terlebih dahulu sebelum mendesak kerajaan melaksanakan semua tuntutan.  Cuba-cubalah berfikir secara matang.  Kerajaan mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan segala-galanya.  Sekiranya Kerajaan melaksanakan semua tuntutan, di manakah rasional BN memerintah Malaysia.  PK yakin, kerajaan mempertimbangkan tuntutan-tuntutan yang wajar.  Kerajaan juga telah melaksanakan beberapa pembaharuan yang berani demi memastikan Pilihanraya yang bersih dan adil.

PK berfikiran, tuntutan pembangkang tidak berkesudahan walaupun semua tuntutan dipenuhi.  Sememang sebagai pembangkang, mereka ini akan membangkang segala-galanya walaupun baik untuk rakyat.  PK rasa wajar kerajaan tidak perlulah memenuhi tuntutan-tuntutan karut ini.  Kerajaan yang ada sekarang adalah kerajaan yang dipilih oleh majoriti.  Teruskan agenda transformasi demi kebaikan majoriti rakyat Malaysia. 

No comments:

Post a Comment