Thursday 3 May 2012

PANAS #Bersih 3.0 :Pemimpin PKR Di Dakwa



KUALA LUMPUR – Timbalan Ketua Parti Keadilan Rakyat Cabang Rasah, R. Tangam mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas pertuduhan sebagai ahli perhimpunan yang melanggar perintah mahkamah bagi menghalang orang awam, peserta dan penganjur perhimpunan daripada berada di perkarangan Dataran Merdeka pada 28 April lalu.
Tangam, 50, seorang bekas tentera juga mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan pilihan, di mana beliau bersama-sama “Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengingkari perintah majistret Zaki Asyraf Zubir dengan menghadiri perhimpunan berkenaan yang dilarang dan seterusnya menyebabkan kegusaran kepada anggota-anggota polis yang bertugas di kawasan Jalan Raja Laut pada hari yang sama.”
Tangam didakwa melakukan kedua-dua kesalahan tersebut di Jalan Raja Laut, pada kira-kira pukul 3 petang. Dia merupakan orang pertama yang didakwa atas kesalahan itu.
Hakim Mahmud Abdullah menetapkan jaminan sebanyak RM2,000 dengan seorang penjamin, sebelum menetapkan 5 Jun depan untuk sebutan semula kes berkenaan. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment