Friday 4 May 2012

SUHAKAM : Agenda Pakatan Rakyat


Isu yang menjadi tanda tanya.  Mengapa SUHAKAM, membuat kenyataan mengenai hasil siasatan awam mengenai pelanggaran hak asasi manusia sebelum dan selepas perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai tahun lepas.  Apakah ada agenda disebalik laporan 40 mukasurat itu.  Mengapa sekarang?  Mengapa selepas Perhimpunan Bersih 3.0?  Mengapa tidak sebelum Perhimpunan Bersih 3.0.

Kenyataan SUHAKAM

Polis telah melanggar hak asasi manusia apabila mereka melepaskan tembakan gas pemedih mata ke dalam kawasan kemudahan awam semasa perhimpunan BERSIH 2.0 Julai lalu, kata Malaysia Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam)

Naib Pengerusi SUHAKAM, Dr Khaw Lake Tee berkata terdapat pelanggaran hak asasi manusia oleh polis dalam beberapa kejadian, terutamanya apabila gas pemedih mata ditembak ke kawasan (kemudahan) awam seperti Hospital Tung Shin, Hospital Bersalin Cina dan KL Sentral, yang berisiko kepada keselamatan awam. (Malaysiakini)

Cuba pembaca perhati dan analisa, agenda yang tersurat dan tersirat laporan SUHAKAM ini.  Apakah niat sebenar SUHAKAM?  

PK dapat rumuskan bahawa Laporan SUHAKAM ini diterbitkan bagi mengaburi mata rakyat tentang GAGALnya BERSIH 3.0 untuk menjatuhkan dan memburuk-burukkan imej dan kredibiliti Polis Diraja Malaysia.  Gagal untuk menjatuhkan kerajaan dan GAGAL untuk mendapat sokongan dan simpati besar rakyat.  Persediaan PDRM terhadap serangan-serangan perusuh dengan rakaman-rakaman video daripada pelbagai sudut, membuatkan Pembangkang menjadi tenggelam punca dan cuba mengalihkan isu.  Rakyat sudah dapat membuka mata.  Rahsia dan agenda jahat Pembangkang semakin lama, semakin terbongkar.  Satu persatu.

Rakyat telah dapat menilai, mana intan, mana permata...dan mana kaca..

No comments:

Post a Comment