Thursday 12 July 2012

Budak Kena Rotan Dikepala


IPOH: Akibat bising dalam kelas, seorang budak lelaki berusia enam tahun dirotan di kepala oleh guru tadika di Taman Canning, di sini, menyebabkan kanak-kanak itu trauma dan enggan ke sekolah.

Dalam kejadian pagi Isnin lalu, Eswin Khoo Mun Jun, mengadu sakit di kepala selepas pulang dari tadika yang terletak berhampiran rumahnya.


Bapa kanak-kanak itu yang juga ahli perniagaan, Khoo Kian Heng, 35, mendakwa anaknya mengadu sakit di kepala dan mendesak anaknya menceritakan perkara sebenar sebelum memberitahu dia dirotan di kepala oleh guru.

Menurutnya, dia tidak menyangka guru wanita berkenaan tergamak memukul anaknya di kepala.


“Saya mengaku anak saya sedikit nakal, namun guru berkenaan tidak patut memukulnya di kepala kerana boleh menyebabkan kecederaan serius termasuk menjejaskan saraf otak serta mendatangkan trauma kepadanya.



“Saya tidak kisah anak saya di rotan di tangan jika dia nakal, tetapi bukan di kepala kerana ia bahagian tubuh paling sensitif,” katanya ketika ditemui selepas membuat aduan di Pusat Khidmat Aduan Bercham di sini, semalam.

Katanya, dia berjumpa dengan guru berkenaan sehari selepas kejadian dan guru itu mengaku memukul kepala anaknya menggunakan rotan.


Kian Heng berkata, guru besar sekolah itu sudah dimaklumkan mengenai kejadian itu, tetapi sehingga kini tiada tindakan diambil terhadap guru berkenan menyebabkan dia membuat satu laporan di Balai Polis Simee, di sini.

Harian Metro

No comments:

Post a Comment