Tuesday 17 July 2012

IBU Celaka, Dera Alat Sulit Anak Sendiri


AMPANG: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun dipercayai menjadi mangsa dera ibunya sendiri berikutan penemuan kecederaan pada badan, alat sulit dan punggungnya ketika budak itu dibawa neneknya menjalani pemeriksaan di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Sabtu lalu.

Doktor yang memeriksa kanak-kanak itu menemui kesan kecederaan lama dan baru pada badan mangsa yang tinggal bersama ibunya di Kampung Baru Ampang, di sini.

Menurut sumber, wanita berusia 44 tahun itu datang ke rumah ibu kanak-kanak terbabit yang berusia 20-an untuk melawat cucunya dan terkejut apabila melihat kesan kecederaan pada tubuh budak berkenaan.

“Bimbang melihat keadaan cucunya itu, dia membawa kanak-kanak itu ke klinik berhampiran rumah untuk rawatan tetapi doktor memintanya membawa mangsa ke PPUKM kerana mengesyaki dia didera, namun tidak memberitahu wanita itu.

“Wanita berkenaan yang masih tidak mengetahui punca kecederaan cucunya, membawa kanak-kanak itu ke PPUKM dan dia terkejut apabila diberitahu doktor yang merawat mangsa kecederaan itu dipercayai akibat didera,” katanya.

Menurut sumber, doktor yang menjumpai kesan luka lama dan baru pada badan, alat sulit serta punggung mangsa kemudian membuat laporan di Balai Polis Cheras dan kes dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang.

Harian Metro

No comments:

Post a Comment